آیا عدم تمدید گواهینامه، مانع پرداخت خسارت بیمه می‌شود؟ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ اعترافات مردی که همکارش را به کمک همسرش به قتل رساند سخنگوی شورای نگهبان: نسبت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشتیم  آیا خوردن ماهی و سایر غذا‌هایی دریایی در دوران بارداری بی‌خطر است؟ پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران از سوی وزیر کار دامی به نام لایک کردن و لایک گرفتن خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان | تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنویسید تا به دست بیاورید اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی ۴ بیمار شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات ورود سامانه بارشی به کشور از فردا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین مواد غذایی برای داشتن عمر سالم و طولانی معلم، روشنی‌بخش راه امید نخستین تماشاگران دنیای مادری | مشکلات و کمبودها، خاطرات شیرین کاری را برای ماما‌ها کم‌رنگ نمی‌کند تاثیر آلودگی هوا بر افزایش ابتلا به آسم | بروز بیش‌تر این بیماری در کلانشهر‌ها ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری
سرخط خبرها

۶ جان باخته و ۱۰ مفقودی بر اثر سیل در غرب مازندران (۸ مردادماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۱۹۲۱۱
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
۶ جان باخته و ۱۰ مفقودی بر اثر سیل در غرب مازندران (۸ مردادماه ۱۴۰۱)
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از جان باختن ۶ و مفقودی ۱۰ نفر در سیل غرب استان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، فخاری با اشاره به بارش های سیل آسای شب پنجشنبه گذشته ششم مرداد و نیز جاری شدن سیل در مازندران گفت: بیشترین مناطق آسیب دیده در غرب استان شامل شهرستان های چالوس (روستاهای دلیر، الیت، واسپول، چهارباغ، انگوران، مچر، فوشکور، ساتره، پل اوشن، مکارود)، آمل ( روستاهای بایجان، دوراهی تاندل، بعد ار تونل شماره ۹، کاردیچال)، نور (روستاهای مرج، یال رود، حطر) و تنکابن (روستای هالوکله) است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران همچنین از امدادرسانی به هزار و ۹۴ خانوار، امدادرسانی به ۳ هزار و ۴۸۰ حادثه دیده و امدادرسانی به ۳ هزار و ۴۶۲ نفر در سیل غرب استان خبر داد و افزود: ۶ نفر شامل ۳ آقا، ۱ خانم و ۲ کودک ودر این حادثه جان باخته و ۱۰ نفر نیز مفقود شده اند.

فخاری با بیان اینکه ۲ مصدوم سرپایی درمان شده و ۱۷ نفر به اماکن امن انتقال یافته اند تصریح کرد: ۴ باب منزل از آب تخلیه و ۱۲۱ خودرو رهاسازی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به حضور ۲۹ گروه عملیاتی، ۱۰۹ نیروی عملیاتی، ۳۳ نیرو و ۷۶ نجاتگر داوطلب گفت: ۹ دستگاه آمبولانس، ۳ دستگاه سِتِ نجات، ۱۲ دستگاه کمک دار سبک، یک دستگاه خودروی نیسان، یک دستگاه خودروی وانت، ۲ دستگاه ایسوزو، یک دستگاه سواری و یک دستگاه آفرود در اعملیات های مربوطه شرکت کرده اند.

فخاری، به استقرار یک فروند بالگرد در فرودگاه شهرستان نور برای امدادرسانی احتمالی به حادثه دیدگان در صورت نیاز اشاره کرد و افزود: بسته ۷۲ ساعته شامل ۱۰۶ بسته (۴ قوطی کنسرو لوبیا، ۴ قوطی کنسرو تُن ماهی، یک بسته خرما و ۲ کنسرو برنج)، ۹۰۰ بطری آب معدنی، ۲۰۰ قرص نان، ۵ کیلو خرما، ۱۲۸ تخته پتو، ۲۸ تخته موکت، یک چادر امدادی، ۴ عدد فانوس، ۴ چراغ والور، ۵۰ کیلو نایلون و ۸ کُلمن آب، میان آسیب دیدگان ناشی از سیل توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تصریح کرد: بسته غذایی ۷۲ ساعته / بسته (هر بسته شامل ۴ قوطی کنسرو لوبیا، ۴ قوطی کنسرو تُن ماهی، یک بسته خرما و ۲ کنسرو برنج)، ۱۵۰ تخته موکت و ۴۰۰ تخته پتو هم ارسال شد.

گفتنی است؛ مدیریت عملیات امدادرسانی در روستاهای متاثر از سیل شهرستان چالوس با توجه به وسعت حادثه، با نظارت مدیرعامل و معاونت و نجات جمعیت هلال احمر مازندران حاضر در محل همچنان ادامه دارد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران هم گفت: ۲۴ روستای در منطقه مرزن آباد چالوس بیشترین آسیب را از سیل دیده به طوری که دو روستای واسپول و الیت (فولادکوه) صد در صد تخریب و از بین رفته است.

محمدی از تخریب صد در صدی ۵ کیلومتر از جاده اصلی منطقه دلیر و قطع آب و برق و نیز راه های ارتباطی این منطقه خبر داد و افزود: ۶۰ تا ۷۰ باب خانه به طور کامل تخریب و ۱۰۰ باب منزل بین ۷۰ تا ۸۰ درصد آسیب دیده اند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به اینکه جاده های هراز  و کندوان بازگشایی شده و آمد و شد خودروها در آن ها جریان دارد تصریح کرد: به دلیل وسعت سیل و آسیب های وارده ناشی از آن، در حال حاضر امکان برآورد دقیق وجود ندارد. 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->